dilluns, 19 de setembre del 2011

"Walter, ha mort!"



"les meves muntanyes" (ed. Bruguera, 1965)

"montañas de una vida" (ed. Desnivel, 2001)


ens ha deixat un dels grans de l'alpinisme
dimarts 13 de setembre, en Walter Bonatti va morir a la edat de 81 anys; en eterar-me em vaig sentir trasbalsat; ell va ser el meu ídol d'adolescència; amb la lectura del seu llibre: "Muntanyes d'una vida", vaig aprendre a estimar la muntanya i molt especialment la alta muntanya i la escalada; llegint-lo, somniava amb grans ascensions alpines...



diuen que quan algú escriu un llibre, el millor que es pot fer en vida és: comprar-li!
i quan és mort: llegir-lo!

jo vaig fer ambdues coses en vida seva, fins al punt, de seguir i aconseguir la primera edició del 1965, que va publicar editorial Bruguera, i com que el propietari no se'n volia desfer, en vaig fer una còpia íntegra del mateix, que encara conservo


...


amb el temps he anat fent algunes grans travesses pirenaiques, quasi be tots els grans cordals de més de 3.000 metres: Pica d'Estats, Bessiberris, Balliviernes, Salenques - Aneto, Aneto - Maldito, Espases - Possets, Perdiguero, Seil de la Baquo - Portillò d'Ôo, Neouvielle, Heid - Munia, Vignemale, Infiernos, Balaitous...


dels més de dos cents cims que superen els tres mil metres, quasi be dues terceres parts els he assolit, uns com a cim únic, d'altres encadenant-los en jornades maratonianes...


els companys i amics: Genís, Benjamí, Amàlia, Gil@, Albert, Pepita, Antoni o Ramon, han estat companys d'ascensions, també les meves filles Laia i Èlia m'han acompanyat en alguna d'elles, produïnt-me un goig impagable compartir amb elles aquestes ascensions
...




nota: algun dia iniciaré un seguit d'entrades al bloc, de cada una d'aquestes jornades; hauré d'escollir per a cada una tres o quatre imatges que hauré d'escanejar del meu arxiu de diapositives, se'm gira feina!