dimecres, 4 de gener del 2012

"avui..."

núvols i albada (Siurana, Priorat)


ahir vespre vaig decidir que aquest matí aniria a fer fotos de l'alba...
dubtes entre dur la meva estimada i coneguda €-3, o la flamant i encara per conèixer 5D Mk II...
finalment he cregut adient per molts motius, dur 5D
alguns pensareu que no te massa sentit aquests dubtes, d'altres potser, que qualsevol estri que faci fotos n'hi ha prou, i potser un altre grup direu: uf! 2/4 de 7 del matí... mitja volta i segueixo dormint
finalment he deixat els llençols buits i he pres la càmera, per dirigir-me al lloc que havia pensat, el cap diu altres coses, i al darrer moment he fet un canvi de destinació, error! 
des de dalt de Siurana no es te el mateix marc, ni la mateixa visió, que des de la Mussara, que és el lloc que havia triat de bon començament
tot plegat m'ha servit per anar fent cabòries:
m'he adonat que havia de ser al lloc uns vint minuta més aviat...
he pogut confirmar que em cal un objectiu de visió més ampla, un 24 mm com a mínim...
també he pogut adonar-me'n de les bondats de la 5D, que d'altra banda ja sabia, en referència al rang dinàmic, i a com suporta les altes sensibilitats...
finalment, i a la vista dels resultats, si fa molt de vent, fins hi tot amb trespeus, les fotos surten mogudes... 
i per molt que usis el temporitzador, és millor el cable disparador, sense oblidar-me de bloquejar el mirall... 
(gràcies Pere, mai més me n'oblidaré...)


fent una mica de balanç, em queda molt camí per recórrer, he de fer un intensiu per "conèixer" a fons la nova companya, i les seva indiosincràcia i particularitats
i finalment, em cal sortir de manera més habitual, com un compromís personal d'aprenentatge, fins a saber on és cada cosa...



2 comentaris:

ROSA DE CYAN ha dit...

Cada dia es van aprenent coses noves. L'important és estar atent. Aixì que a fer un curs de Canon avançat.:-)
Salut

ric@rd ha dit...

doncs sí, sols cal tenir l'esperit i les ganes
com he llegit en algun lloc, un escriptor li va dir a un fotògraf:
- m'agrada molt aquesta foto teva, amb quina càmera l'has fet?
la resposta del fotògraf va ser prou explícita:
- a mi també em va agradar el teu llibre, amb quina màquina el vas escriure?
...
la subtilitat és ben patent, no?
gràcies per comentar i bons reis!