dissabte, 29 d’octubre del 2011

"un altra cop..."

Pancratyum maritimum (cala del Monsul, cabo de Gata, Almeria)


per tercer cop he ensopegat amb aquesta bellíssima flor: el lliri de mar; en algun lloc l'anomenen també atzucena de mar...

be, cal que rectifiqui, i digui que una setmana més tard la tornaria a trobar en un altra indret més llunya, a la platja de los Caños de Meca, a la barra de sorra que uneix el "tómbolo" de cabo de Trafalgar amb terra ferma, i que constitueix un espai natural protegit...

rectifiquem doncs, i vaig a explicar la meva "història" amb aquesta flor tan especial i protegida; el primer cop que la vaig veure i fotografiar, va ser al setembre de 2008, a la costa sud de Creta, a l'indret anomenat Agios Pavlos; dos anys més tard, també al setembre, vaig veure-la al delta del Llobregat...

el lloc on era, les platges del cap de les Àgates, i la època eren adients, potser una mica tard, estem parlant de la primera setmana d'octubre; però les característiques especials d'aquest estiu i tardor, sense pluges i amb l'escalf del sol, era fàcil de tornar-me-les a ensopegar...

doncs vet aquí que en un racó de rocam basàltic, dues d'elles encara mantenien obertes les seues flors, la resta ja eren marcides... 

la natura (em) segueix mostrant les seves belleses, sols cal matenir els ulls oberts, i ser a l'agüait atent i expectant...