dimarts, 13 d’agost del 2013

"Iceland..." (2/13)

...
tretze dies contra rellotge...
amb el temps a favor...
i 3330 km recorreguts

gendarmes de roca de Reynisdrangur (Vik, Iceland) *veure nota al peu

segon dia de la nostra estada a Iceland...

comencem a "aclimatar-nos" al seu ritme horari, la foscor de la nit no existeix en els mesos d'estiu, així que, serà "normal" d'aquí en endavant sopar passades les onze del vespre i no anar a dormir abans de les dotze o la una de la matinada...

ara entenc algunes de les observacions i consells d'amics fotògrafs amb els que em vaig assessorar abans de venir...

església vista des del càmping (Vik, Iceland)

ahir al vespre vam arribar a la zona d'acampada de Vik a les 23:50, així que després de muntar la nostra petita tenda en mig de dues "enormes" auto caravanes tipus pik-up que encara la feien semblar més esquifida, ens vàrem anar a preparar un sopar a l'edifici que on d'afegit de la cuina i menjador, aglutina la recepció i els banys...

la natura se'ns mostra en tota la seva cruesa (platja de Vik, Iceland)

després de voltar per Vik, i pujar a la seva església, decidim prendre direcció al Dyrhólaey, on tenim informació de poder observar i fotografiar una abundant colònia de diverses espècies d'ocells...

de fet des de la platja de Vik, mentre fotografiavem els penyasegats i els gendarmes rocosos de Reynisdrangur, en vam veure molts volant

exemplar en vol de Xatrac àrtic, " Sterna paradisaea"  (Dyrhólaey, Iceland)

poc abans d'arribar a l'aparcament existent a tocar del far, dalt del penyassegat, ens reben una munió de xatracs fent-se carantonyes i demostracions de vol...

deixat el nostre 4x4 aparcat, vam recórrer la zona per veure si aconseguíem algun altra ocell...

tot cercant els indrets des d'on fotografiar paisatge i ocells, ensopego amb espècie vegetal desconeguda, evidentment tota la flora islandesa ho és; aquesta flor em recorda una mica la del bruc, però tot just aixeca 10 cm de terra...

exemplars de flora islandesa: bistorta alpina, "Polygonum viviparum"  (Dyrhólaey, Iceland)

sort de l'accés a la informació gràcies a la xarxa, si sabem fer una cerca acurada, podem aconseguir allò que ens interessa, si som capaços d'evitar perdre'ns pel camí...

be, deixem els exemplars vegetals  i anem per feina

des de dalt del penyassegat observem centenars de caparrons que surten de l'aigua, però els nostres objectius, un 100-400 mm i un 70-200 mm, tot i usar una lent multiplicadora 1,4 x, no ens permeten fer unes aproximacions prou bones per capturar algun exemplar...

finalment podem arribar a un indret des d'on podem realitzar una captura mig convincent, per aconseguir-ne de millors haurem d'esperar...

exemplar solitari de fraret atlàntic, "Fratercula arctica" (Dyrhólaey, Iceland)

un solitari fraret semble tenir por de llençar-se a volar amb la resta de la colònia que és uns centenars de metres dins del mar, fent allò que més els hi agrada: banyar-se i capbussar-se a la cerca de peix fresc per menjar...

també vam poder observar un pare i les seves filles escrivint amb pedres a la platja una frase que em va donar bones vibracions...

Island 2013 escrit amb pedres a la platja, ens don la benvinguda  (Dyrhólaey, Iceland)

refem el camí i reprenem l'itinerari que havíem dissenyat, per adreçar-nos a una altra de les joies d'aquesta illa, una de les múltiples i espectaculars cascades que l'esquitxen per tot a reu...

Skogafoss!

la impresionant cascada d'Skogafoss se'ns mostra majestuosa des de la distància (Skógar, Iceland)

62 metres de caiguda d'aigua, en un entorn que fa difícil poder-ne apreciar la seva magnitud, tan sols possible si ens hi posem a prop per tal de fer de referència visual...

la Toni i jo, fent de models (Skogafoss, Iceland)

una altra imatge de la cascada, sense nosaltres...

incipient arc de sant martí, que es forma a la base de la cascada (Skogafoss, Iceland)

el dia ha estat força esplèndid en tots els sentits, hem aconseguit veure llocs llargament esperats, i el temps es manté força be, alguns núvols i sol ens han acompanyat, i les temperatures són agradables, de moment Islàndia és generosa amb nosaltres...

nota: seguint la pauta marcada a la primera entrega i cada dia del viatge, aquest segon dia se'n du l'honor els gendarmes de roca de Reynisdrangur, realitzada des de la platja negra de Vik, Iceland

Fotografía de Naturaleza ha dit...

Impresionante la cascada !! muy guapas Ricard.