dijous, 10 d’octubre del 2013

"Iceland..." (11/13)

...
tretze dies contra rellotge...
amb el temps a favor...
i 3330 km recorreguts...

Látrabjarg...

un penyassegat de 14 km de longitud que arriba als 441 metres d'alçada a la part més alta, alberga la colònia més nombrosa d'ocells marins de tota Europa, somorgollaires, gavines de tres dits, gavots, frarets...

far i antena de radio telegrafia, i aparcament on comença el camí als penyassegats (Látrabarg, Iceland)

primers esguards vers els penyassegats (Látrabarg, Iceland)

com vaig dir en una entrada anterior, les indicacions del meu amic, i bon fotògraf, en Cesc Muntada, ja ens van fer pensar i organitzar el viatge fent una marrada per arribar a aquesta llunyana península del nord oest d'Islàndia, i punt més occidental d'Europa; les seves explicacions de quan hi va ser-hi fa uns anys, on ens deia que de bon matí es van adreçar als penyassegats i quan duien una "estona" caminant i fent fotografies, es van dir: "potser que hauríem de pensar en esmorzar, no?"... quan van mirar el rellotge eren les 5 de la tarda!!!

aquesta situació, a nosaltres se'ns va repetir quasi be cada dia...

doncs be, com deia, teníem aquesta etapa marcada en el nostre periple illenc per molts motius, però especialment pel que fa a la possibilitat de poder fotografiar ocells marins de ben prop, especialment la "Fratercula arctica", conegut pel nom de fraret, un ocell de mida mitjana que passa la major part de la seva vida a mar obert

el fet que a la segona etapa del nostre viatge sols en poguéssim veure un de solitari als roquers de Dyrhólaey, els dies que van seguir sempre tenia un cert neguit en no poder fer realitat un dels meus somnis més desitjats i esperats...

hola! sembla dir-me aquest primer fraret que vaig veure... (Látrabarg, Iceland)

arribar al voral del cingle i poder tenir al meu davant aquest visió... no té preu!

jo que venia preparat amb el 70-200 mm més la lent multiplicadora que el convertia en un 98-280 mm, vaig haver de treure ràpidament la multiplicador i usar en la major part dels casos la focal més curta... és que els tenia a tocar!

el fet de sortir de bon matí amb unes bromes importants i un vent excesivament fort, ens feia patir en no poder veure allò pel que havíem arribat fins aquí, en veure aquest primer exemplar, es van esvair de cop!

una parella de frarets fora del niu... (Látrabarg, Iceland)

... saluden el nou dia, i a nosaltres al mateix temps (Látrabarg, Iceland)

d'aquí en endavant va ser un festival!

els frarets entraven i sortien del cau, estiraven les ales, algun anava a fer el seu bany sense ni pensar-s'ho, sortia al seu replà, obria les ales i... ops! "aterrava" uns centenars de metres mar endins...

camí que segueix la vora del penyassegat... (Látrabarg, Iceland)

vam seguir el corriol que es dibuixa paral·lel a la cinglera una bona estona, el temps però no ajudava gens, vents forts i una humitat important no ens donaven cap al·licient per seguir fins al punt més alt del penyassegat, així que ens vam dedicar a fotografiar tants ocells com vam poder...

potser que ja hi ha prou, no? (Látrabarg, Iceland)

gavina de tres dits "Rissa tridactyla" (Látrabarg, Iceland)

gavines de tres dits "Rissa tridactyla"  i gavots "Alca torda" (Látrabarg, Iceland)

* foto del dia

així de prop els vam tenir... (Látrabarg, Iceland)

adéu, adéu, i torneu aviat! sembla dir-nos aquest fraret entremaliat (Látrabarg, Iceland)

una petita platja arresserada, amb un petit refugi d'emergència, mireu el punt taronja (Látrabarg, Iceland)

aquesta és la platja escombrada pel vent, on es troba el el guesthouse (Látrabarg, Iceland)

vista del fiord Patreksfjördur, camí de tornada (Látrabarg, Iceland)

recepció de l'hotel, i càmping a Flókajondur prop de la sortida del ferri (Bardaströnd, Iceland)

vam ser tot el matí voltant i recorrent els penyassegats de Látrabarg, ens vam quasi cansar de fer fotografies als ocells, però les condicions es van tornar cada cop més dificultoses per seguir-hi...

vam decidir tornar i vam aprofitar per arribar a una altra platja propera, aquest cop la pista és veritablement 4x4 total!

finalment vam arribar a la platja de "Keflavik", on vam ensopegar amb un refugi d'emergència, que ja veiem de lluny gràcies al seu color vermell ataronjat...

vam donar mitja volta i ens en vam entornar, per arribar finalment al guesthouse, on, després de prendre un bon bany, dinar i, recollir-ho tot, ens vam acomiadar de la mestressa, la Bilma, i de l'Ariadna i la Maria, prometent que els hi faríem arribar unes fotos dels frarets que vam fotografiar...

altre cop dins del nostre petit tot terreny per desfer el camí que ens hi havia dut... la visió de tornada era una mica diferent, i ara vam prendre més precaucions als indrets on la pista es fa més intransitable...

arribem a l'embarcador on demà agafarem el nostre ferri per travessar el fiord de Breidafjördur i desembarcar a Stykkishölmur  per recórrer Snafelness...

però això serà demà i encara hem de tenir un nou ensurt...

6 km més enllà de l'embarcador, hi ha Flókalundur, amb un petit hotel, benzinera amb un "store", i un càmping on anem a plantar la nostra tenda sopar i anar a dormir una mica d'hora per estar frescos per l'endemà... be, una mica d'hora és relatiu, finalment eren les dotze del vespre!

* nota: aquest cop està molt clar, no?
exactament! els frarets són els protagonistes, i jo he escollit la que hi ha marcada

Anònim ha dit...

Muy bonitas las fotos de los frailecillos, me encantan. Esa parte del viaje nos la perdimos!
Saludos.
Pilar

Tony ha dit...

Que suerte tenerlos tan cerca, es una gozada..Felicidades Ricard