dimarts, 26 d’agost del 2014

"recuperant..." (la memòria)

...

recuperant l'arxiu "analògic", negatius en B&N de fa 50 anys que amb moltes deficiències, però sense perdre de vista que van ser fetes amb una càmera molt senzilla, una "Super Capta" construïda amb baquelita i òptica fixa, que utilitzava rodets de pel·lícula "120", i feia negatius a mida 6x4,5...

ja m'agradaria saber què passarà amb els negatius digitals que fa la meva actual Canon 5D Mk II, de 21,1 Mp per "negatiu"...

doncs be, com deia en la anterior entrada, i per celebrar el 50è aniversari de les colònies del Pares Escolapis "Jordi Turull" aquest proper cap de setmana del 29, 30 i 31 d'agost, els hi he fet arribar una colla de fotografies "recuperades", la primera d'elles correspon a "la casa" tal com era al juliol del 1964...

"la casa" tal com era a l'estiu del 1964

la següents corresponen a diferens enquadraments dels voltants de la casa...



vista parcial, amb la bandera dels Pares Escolapis en primer terme



una de les moltes excursions realitzades per la zona

vista cap al fons de la vall, amb el Mont Perdut i la seva imponent cara nord...


quatre companys a l'altar on es celebrava la missa els diumenges, i també lloc de concentració pels jocs 


quatre amics d'aquelles colònies, d'esquerra a dreta: Laredo, Ribas (jo), Palomar i Carbonell, em sap greu recordar tan sols els cognoms... 

be, aquest cap de setmana, que en principi era de descans... se m'ha complicat!

no cal dir que el motiu no és cap altre que assistir d'alguna manera als actes de celebració del 50è aniversari, cal recuperar part dels records, també, i d'afegit, per que la vall m'ha aportat moltes vivències, tant com a muntanyenc, doncs quasi be tots els pics de més de tres mil metres que la volten els he ascendit... com ara fa dos anys quan vaig ser-hi amb la meva filla petita als campaments del CEC... i tants d'altres moments que recordo