dimarts, 28 de juny del 2011

"no podia ser..."

Mesembryanthemum crystallinum (Tabarca, Alacant)


... no podia ser una sortida fotogràfica, sense cap fotografia d'una flor...
aquesta no havia de ser menys!

octubre, han passat quatre mesos des de que la vaig penjar al bloc
curiosament he sabut el seu nom fent un recorregut per les instalacions que hi han al parc natural del "Cabo de Gata", concretament a Rodalquilar, on hi ha un centre d'interpretació
el seu nom en català és "herba de plata", i el científic ja és al peu de foto
cal anar sempre amb els ulls i la ment oberts a tot, mai saps on pots accedir a una informació que et pot ajudar a resoldre temes pendents... o futurs!

---
és curiós, avui he recuperat un missatge enviat a la resta de components del grup amb el que havia de compartir viatge el proper dotze de juliol, amb destinació: Iceland, un somni llargament esperat i desitjat
en el missatge hi ha un cert disgust i fins hi tot un deix d'amargura, no tan sols pel fet de no anar, sinó per veure com hi ha gent que no deixa ser feliç als altres... segurament per la seva pròpia infelicitat...

a la meva vida, hi ha hagut, amb aquest, tres viatges "no fets"
- estiu del 1978: Turquia; hi havíem d'anar una companya d'estudis d'infermeria, junt amb el seu germà i la seva parella, amb cotxe des de Barcelona... ells hi van anar!
- febrer de 1989: Mali; hi havia d'anar amb uns companys de feina de "l'Arnau de Vilanova" de Lleida, travessant el desert de Mauritània, per la ruta del "bidon 5"... ells hi van anar!
- juliol de 2011: Islàndia; vaig ser, junt amb Lourdes, qui va engrescar Iñaki a tornar a la illa i que organitzés un taller de fotografia "salvatge" a la illa, amb la possibilitat de poder fotografiar alguna explosió volcànica... ells marxen d'ací a dues setmanes!

...
el que em preocupa més, no és "no anar-hi", el que si em preocupa, és que no he anat mai ni a Turquia, ni a Mali, malgrat el meu interès en aquestes destinacions, i ben segur i encara més important, haver-ho fet tal com era: amb 2 CV a Turquia, i amb "4x4" travessant el desert a Mali per la famosa ruta del "bidon 5"...
i no voldria que em succeís el mateix amb Islàndia; però fer-ho de la ma d'un gran fotògraf de natura, amb un grup de xalats per la fotografia, a lloms de "4x4" travessant tota l'illa...
es difícil poder aconseguir que es repeteixin les condicions... i això sí que és important!

---
i aquí el meu escrit de "renúncia"

benvolguts companys de "viatge",
em costa molt saber com expressar el que en aquests moments em passa pel cap, les emocions em pugen i baixen de l'estómac a la gola...
algú de vosaltres sap del meu desig d'anar a Islàndia, els que no em coneixeu, si bau llegir la meva presentació, us en podeu fer una idea...
sóc de mena optimista malgrat les múltiples batzegades de la vida, al cap i la fi en el nostre desig rau el veure les coses de manera positiva...
però, quan "altres" persones sols tenen com a fi amargar la vida d'algú, aquest algú, ha de saber preveure, per endavant, el que pot succeir...
en aquests moments, a quatre mesos vista del "nostre" viatge a Islàndia, he de ser previsor i saber que quan la voluntat d'aquest algú es dirigeix a fer "mal" a algú altra, aquest sols pot fer una cosa, evitar les situacions en les quals el primer sigui en una situació de "poder" vers el segon...
be, potser soc "rocambolesc" però haver conviscut per espai de més de 13 anys amb aquest "algú" em fa saber per on poden anar els trets...
finalment i per traduir-ho a llenguatge entenedor:
em sap molt de greu no venir a Islàndia amb vosaltres, però possiblement si segueixo endavant, em pugui trobar haver de renunciar-hi dues setmanes abans, el fet que ho pot provocar és que la mare de dues de les meves filles, enguany pot escollir mes de vacances, i sap que tinc un viatge emparaulat...
els bons entenedors
...
segueixo amb vosaltres...
gràcies a tots

ric@rd